برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی

رئیس گروه آموزش، بازاریابی و توسعه گردشگری استان خراسان رضوی از برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری شهرستان‌های جنوب استان در شهرستان تربت حیدریه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، علی اکبر احمدزاده گفت: به مناسبت روز جهانی گردشگری، دوره آموزشی توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری برای نخستین بار به‌صورت منطقه‌ای باحضور ۸۰ نفر از مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی، دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان گردشگری، رستوران‌های بین راهی، مجتمع‌های گردشگری از شهرستان‌های تربت حیدریه، کاشمر، خواف،خلیل آباد، بردسکن، رشتخوار، زاوه، مه‌ولات، باخرز و تایباد برگزار شد.

رئیس گروه آموزش، بازاریابی و توسعه گردشگری استان خراسان رضوی ادامه داد: این دوره آموزشی در محل فرمانداری شهرستان تربت حیدریه  و با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه برگزار شد.

احمدزاده تصریح کرد: این دوره‌ به صورت رایگان و در راستای توسعه گردشگری و ارتقای دانش میزبانی از گردشگری ویژه مدیران و بهره‌برداران تاسیسات گردشگری برگزار شد.

او تاکید کرد: ظرفیت‌های گردشگری جنوب خراسان رضوی در کشور کم‌نظیر است و اطلاع‌رسانی از این ظرفیت‌ها، فرصت‌های زیاید در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی منطقه را فراهم می‌کند.

همچنین جواد میبدی نیک، مسئول شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این جلسه به اهمیت و نقش راهنمایان گردشگری در توسعه و رونق گردشگری اشاره کرد و افزود: در راستای معرفی شایسته ظرفیت‌های گردشگری منطقه باید افراد علاقه‌مند به‌ویژه جوان در این عرصه وارد شوند.

علی محمدی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه در این نشست به اهمیت تاسیسات گردشگری شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی در خدمات‌رسانی به گردشگران و زائران علی بن موسی الرضا (ع) و تنوع جاذبه‌های گردشگری این منطقه اشاره کرد.

در ادامه این جلسه آموزشی، تور تربت گردی ویژه مدیران تاسیسات برگزار و از مسجد جامع، مجموعه قطب الدین حیدر، رباط تاریخی طبسی، رباط تاریخی لاری، رباط تاریخی علیا (اقامتگاه بوم‌گردی تهمینه) و آب انبار چهارسوق بازدید شد.

همچنین در حاشیه این جلسه نمایشگاه صنایع‌دستی در محل مزار قطب الدین حیدر افتتاح شد.

برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700463
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha